DCP Lab | Aanleveren
DCP, DCP’s, dcp maken, dcp productie, easydcp, opendcp, easy dcp, open dcp, filmfestival, dcp filmfestival, dcp Eindhoven, dcp Nijmegen, dcp Tilburg, dcp Den Bosch, dcp Utrecht, dcp Amsterdam, dcp Rotterdam, dcp Den Haag, Frans Suijs, Revolve, Beek en Donk, digital cinema package, dcp conversie, cru disk, cru, QC, cinema vertoning, bioscoop vertoning, WAV file, 5.1 surround, 7.1 surround, framerate, Interop, SMPTE, Rec 709, 2K, 4K, HFR, 3D stereocopisch, 3D, 3D stereocopic, encryption, encriptie, KDM sleutel, film festival, dcp lab, Nederlands Filmfestival, Gouden Kalf, DCI compliant, festival submission, BluRay
15603
page-template-default,page,page-id-15603,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-7.6.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.7.4,vc_responsive
UW FILM, COMMERCIAL OF PRESENTATIE IN DE HOOGSTE KWALITEIT OP HET WITTE DOEK? DCP LAB MAAKT VOOR U DE DIGITAL CINEMA PACKAGE (DCP) DIE HIERVOOR NODIG IS.
WE ZORGEN VOOR EEN SNELLE LEVERING TEGEN AANTREKKELIJKE PRIJZEN EN LEVEREN VANZELFSPREKEND AF IN ‘PREMIUM QUALITY’!

AANLEVER MOGELIJKHEDEN

  • Stuur ons een download link (bijvoorbeeld WeTransfer of DropBox)
  • Stuur ons een fysiek medium (bijvoorbeeld usb stick of harddisk)
  • U kunt uw film natuurlijk ook altijd persoonlijk afgeven

AANLEVER FORMATEN

  • U kunt uw film aanleveren in vrijwel elk bestands formaat, van Quicktime mov’s tot TIFF sequences en MXF files.
  • Bij voorkeur ontvangen we uw film in 2K (1998 x 1080 / 2048 x 858) of 4K (3996 x 2160 / 4096 x 1716) resolutie. Maar ook afwijkende formaten kunnen we prima verwerken.
  • Voor meer informatie over de beste resolutie voor uw film kunt u altijd contact met ons opnemen.

AUDIO

Bij voorkeur levert u het audio aan in een 5.1 of 7.1 surround mix, in aparte WAV files van 48Khz/24bit per kanaal. Het is belangrijk dat het audio precies dezelfde lengte (in frames) heeft als het video. Een stereo mix heeft niet de voorkeur, deze kan eventueel worden omgezet naar een 3.1 of 5.1 mix.

FRAMERATE

Er bestaan twee type DCP’s: Interop en SMPTE. Het grootste verschil tussen beiden is dat Interop alleen 24 of 48 FPS ondersteund, terwijl SMPTE vele verschillende framerates ondersteund, waarvan 25 FPS de belangrijkste is in Europa. Hoewel de meeste bioscopen tegenwoordig ook het SMPTE formaat kunnen afspelen, is het raadzaam te controleren of de bioscopen waaraan u de DCP’s levert dit formaat ook daadwerkelijk kunnen verwerken.

 

Wanneer uw de film in het Interop formaat moet aanleveren kan het nodig zijn om de framerate te converteren van 25 naar 24 FPS. Het nadeel hiervan is dat het audio ook aangepast moet worden aan de nieuwe video framerate, welke zorgt voor een ‘time stretch’ en/of een ‘pitch proces’. De lengte van de film neemt 4,2 % toe. DCP lab kan de conversie van zowel audio als video verzorgen.